انتفاد و پبشنهاد
نظر سنجی
انتخاب زبان
به نظرشما کیفیت خدمات بیمارستان درچه سطحی می باشد به نظرشما کیفیت خدمات بیمارستان درچه سطحی می باشد
عالی
خوب
متوسط
بد
تلفن : 6-93 00 77 33 061
العربية العربية English English فارسی فارسی
انتقاد و پیشنهاد ویژه مراجعین و کارمندان


بازآوری

دپارتمان بیماران بین الملل

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۱۰

تعریف دپارتمان بیماران بین الملل (IPD ) :

توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سفری است که با هدف درمان به کشور دیگری انجام می شود.  از دلایل این نوع گردشگری، عدم وجود شیوه های درمانی مشابه ، هزینه های بالا و عدم وجود تکنولوژی های پیشرفته درمانی در کشور مبدا می باشد ، از سویی دیگر با توجه به تعرفه های پزشکی مناسب در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و ارائه خدمات پزشکی و پرستاری با کیفیت بین المللی تعداد زیادی  بیماران ، تمایل دارند تا برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر نمایند و این امر خود سبب گردیده تا یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه، کشور عزیزمان باشد.

در این راستا بیمارستان آپادانا با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه، دستاوردهای موفق بین المللی و پیشتازی در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت توانست در ارزیابی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دریافت نماید. 

خدمات IPD :

دپارتمان بیماران بین المللی ( IPD ) بیمارستان از کارشناسان متخصص و پزشکان مجرب  مسلط به زبان های بین المللی تشکیل شده که به صورت 24 ساعته بستر ارائه خدمات سلامت را به بیماران بین المللی مهیا می سازد.

·  حضور مترجم مقیم مسلط به زبانهای عربی، انگلیسی و فرانسه در این مرکز توانسته است ، از لحظه ورود به کشور تا ترخیص از بیمارستان رابرای بیماران تسهیل نماید به گونه ای که هیچگونه خلل ارتباطی در این زمینه ایجاد نشود .

·  کارشناس ارشد IPD مسئول هماهنگی نحوه حضور بیماران بین الملل در بیمارستان است در این راستا جهت کوتاه نمودن مسیر ارائه خدمات،حضور پرستار خوش آمدگویی در لابی و حضور کارشناس VIP/CIP در بیمارستان توانسته است اهرم های موثری  برای این دپارتمان ایجاد نماید .

·  ایجاد فضای اقامتی مبتنی بر فرهنگ بیمار در بیمارستان ، یکی از مزیت های رقابتی بیمارستان آپادانا محسوب می گردد. مجهز بودن بخش های بستری به رسانه های تصویری و مکتوب بین المللی مصوب وزارت ارشاد، نصب استند خوشامدگویی به زبان بیمار، وجود پرچم ملی کشور وی، ارائه منوی غذای مبتنی بر ملیت بیمار به زبان عربی/انگلیسی و امکان سرو غذاهای بین المللی  و امکان تبدیل ارزهای بین المللی به ریال در بیمارستان، از اهم اقدامات صورت گرفته است.

·  در راستای کاهش دغدغه های اقامتی و مسافرتی بیماران و  همراهان وی ، ایجاد بستر همکاری با هتل های مختلف در درجات متنوع تشریفات، امکان دریافت و یا تمدید ویزا؛ رزرو خطوط مسافرتی در کلیه قالب های هوایی، زمینی، دریایی و بهره مندی از تورهای گردشگری داخل تهران  توانسته است بار نگرانی بزرگی را از دوش ایشان بردارد.

·  با توجه به شرایط بیمار و در صورت تمایل امکان همراهی وی از فرودگاه تا بیمارستان و بالعکس توسط کادر درمانی ویژه مهیا می باشد.

·   ترجمه کلیه اوراق و فرم های بیمارستان به دو زبان عربی و انگلیسی توانسته است گام مهمی را در راستای حفظ حقوق بیماران بردارد. در این راستا انجام نظرسنجی های روزانه از بیماران بین الملل در تکنیک های مختلف(پرسشنامه بین المللی-مصاحبه حضوری و یا ایمیل به بیمارستان) و انجام اقدامات اصلاحی در کمتر از حداکثر 12 ساعت توانسته است در تبیین و تنویر حقوق بیماران موثر واقع گردد .

·  ویزیت های روزانه پزشک IPD از تمامی بیماران بین المللی در بیمارستان و تیم مجرب و فوق تخصصی پزشکان این حوزه یکی از محورهای اعتماد بیماران به بیمارستان آپادانا می باشد.

·  ارائه صورتحساب به زبان انگلیسی به همراه Medical Report  در زمان ترخیص ، سبب ایجاد اطمینان خاطر در بیماران جهت ادامه درمان در کشور و یا مرکز دیگری گردیده است.